MALAYSIA WELCOMES HONESTBEE, ASIA'S LEADING ONLINE GROCERY SHOPPING


Pastinya antara isu utama bila hidup bekerjaya adalah masa untuk membeli keperluan rumah. Waktu kerja yang tidak menentu ditambah pula dengan kesesakan lalulintas menyebabkan kita seringkali mengabaikan waktu membeli barangan keperluan rumah. Yelah! Bila badan penat terus nak balik rumah dan berehat. Itu belum lagi isu parkir penuh dan mahal di pusat membeli belah, pastinya ini menyebabkan double stress kepada kita semua.

Kini anda semua tidak perlu khuatir! Rakyat Malaysia sudah punya cara baru untuk membeli barangan keperluan rumah. Terima kasih kepada HONESTBEE, Asia's fastest-growing and leading online grocery concierge and delivery service. Platform pembelian barangan keperluan rumah secara online ini cukup popular di Singapura sejak pelancaran nya pada tahun 2015. Malah kini honestbee telah meluaskan empayar nya ke 8 buah negara seperti Japan, Thailand, Hong Kong dan beberapa negara Asia lain.




Ya! Honestbee telah pun mendarat di Malaysia untuk memudahkan urusan pembelian barangan dapur anda! Kini anda tidak perlu gundah gulana untuk ke pasar mahupun hypermarket kerana HONESTBEE akan melakukannya untuk anda.

Hai Bee!


Majlis pelancaran nya telah berlangsung dengan jayanya pada 28 FEBRUARI 2017 bertempat di The Bee, Publika.







"I am excited to announce our official entry into Malaysia market. Over the past few months, our trial operations were met with positive response from both customers and partners. I believe that we have the ideal team in place to meet the needs of the communities in Malaysia" jelas Joel Sng, co-founder and CEO of Honestbee.

Menurut Pauline Png selaku CMO Honestbee, "Our fast-paced lifestyles have necessitated the need for a fresh platform that offers the ease and convenience of shopping from multiple outlets. This makes daily life easier so they can spend time on what is more important and also go about their routines with less hassle".



Honestbee ini berfungsi seperti personal shopper untuk anda. Setiap pesanan yang dibuat akan diuruskan oleh personal shopper ini yang dipanggil SHOPPER BEE. Fungsi Shopper Bee ini adalah beliau akan memilih senarai pesanan anda. Anda tidak perlu khuatir untuk mendapatkan ikan, ayam, daging lembu atau sayur yang fresh kerana mereka ini akan memastikan setiap pesanan anda berada dalam kualiti yang baik. Sekiranya stok pesanan anda kehabisan, shopper bee ini nanti akan terus menelefon anda untuk memberitahu samada untuk menukar produk lain atau membatalkan pesanan produk tersebut. Selesai urusan shopper bee ini, pesanan anda akan terus dihantar oleh runner yang dipanggil DELIVERY BEE. Anda cuma perlu tetapkan masa bila anda mahu barangan sampai ke tangan anda (contohnya 10 AM-11 AM, 2PM- 3PM). Samada anda mahu dihantar di depan pintu mahupun di opis anda. Terpulang. Mudah bukan!






Pembayaran adalah menggunakan Kad Debit/Kredit. Setiap transaksi hanya akan dibuat apabila pesanan anda telah tiba di tangan anda! Jadi tiada isu pesanan sudah dibayar tapi barangan dipesan tidak dapat. Sangat mudah dan menyenangkan hidup!




Buat masa ini, HONESTBEE Malaysia bekerjasama dengan lebih 10 buah rangkaian jenama terkemuka. Ia terdiri daripada Ben's Independent Grocer (B.I.G), Shojikiya, FarEastFlora.com, Cat & The Fiddle, Southern Rock Seafood, Castania Nut Boutique, Vom Fass, The Blue Cow Butcher, La Juiceria, Wondermilk, Wine Connection, Cookie Box, GNC Live Well, Real Food, Cookie Box, BloomThis, Real Food, and Chai Huat Hin and farm to table grocer Jezripe.

Matlamat HONESTBEE adalah mendapatkan apa yang anda inginkan apabila anda memerlukannya. Dengan platform pembelian barangan keperluan rumah ini, kehidupan anda akan bermakna dan masa yang ada boleh diluangkan bersama yang tersayang.

Saya sendiri telah mencuba HONESTBEE ini. Ternyata saya amat berpuas hati dengan perkhidmatan yang diberikan. Pesanan saya diproses dengan cukup sempurna. Apabila ada produk yang kehabisan stok, Shopper Bee terus menelefon saya dan mencadangkan beberapa pilihan lain sebagai gantian. Apabila saya tetapkan masa penghantaran antara pukul 2PM- 3PM, anda tahu pukul berapa Delivery Bee sampai? Pukul 1.40 PM. Cepat dan Pantas! Saya suka sangat kerana produk saya pesan sampai dengan cukup sifat dan jimat masa saya.

barang saya sampai!

cukup barang saya sampai!

terima kasih abam Delivery Bee!

Jadi kini tiada lagi alasan kesesakan lalulintas, tak larat nak carry barangan yang banyak dibeli malah masa yang ada boleh diluangkan bersama keluarga dan rakan-rakan. Barangan keperluan rumah sentiasa in stock dengan HONESTBEE!

sayang bee ketat-ketat!




Mudahkan kehidupan anda dengan HONESTBEE. Layari https://honestbee.my atau muat turun aplikasi HONESTBEE melalui App Store atau Google Play Store. Dapatkan informasi juga melalui FACEBOOK RASMI HONESTBEE MALAYSIA dan juga INSTAGRAM RASMI HONESTBEE MALAYSIA .

#REEFISM #REEFISMTERRITORY #HONESTBEEMY #HONESTBEE

2 Comments

  1. Owhhh.... reef join ye.. LeYa tak pegi event ni mase tu... Dapat tapi keje laa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab event ni dekat je ngan opis. Tu yg pi tu..

      Delete