ALOHA SHRIMP - UDANG KERDIL MENJADI HAIWAN PELIHARAAN


Aloha Shrimp Udang Kerdil Menjadi Haiwan Peliharaan | Udang adalah sejenis krustasia (kumpulan invertebrata akuatik yang besar). Ia mudah ditemui hampir di semua "genangan" air yang berukuran besar baik air tawar, air payau, mahupun air masin pada kedalaman pelbagai, dari permukaan hingga beberapa ribu meter di bawah permukaan. Saya percaya hidupan laut ini cukup digemari ramai terutama bila berbicara soal makanan. Ia adalah menu hidupan laut yang cukup terkenal kerana mempunyai isi yang kenyal dan manis. Namun pernahkah anda terfikir bahawa udang juga boleh dijadikan haiwan peliharaan? Bunyinya seakan pelik namun bukan mustahil. Teruskan membaca bingkisan ini.

Kini, satu fenomena baru melanda negara kita dimana udang boleh dijadikan sebagai haiwan peliharaan seperti mana kita sering lihat orang ramai membela ikan. Malah pengendalian membela udang ini jauh lebih mudah! Terima kasih kepada Aloha Shrimp.

Aloha Shrimp adalah satu kaedah baru membela haiwan peliharaan iaitu udang kecil dan dalam masa yang sama ia mampu memberi terapi minda. Kehidupan harian yang padat seringkali mengundang stress. Kebanyakan dari kita menjadikan kucing mahupun ikan sebagai teman menghilangkan stress. Namun memelihara haiwan seperti ini memerlukan penjagaan rapi disamping kos penyelenggaraan yang agak tinggi. Namun dengan Aloha Shrimp daripada Beebiesmart ini ia cukup mudah dibela kerana anda tidak perlu menukar air, tidak perlu beri makan dan tidak perlu bersusah payah menjaga. Sesuai dengan nama gelarannya THE LAZY PET. Malah apa yang menakjubkan saya adalah jangka hayat nya mampu bertahan diantara 8 hingga 20 tahun melalui penjagaan yang betul dan minimal. Hebat bukan!





Tapi betul ke tak perlu diberi makanan? Bagaimana udang ini survive? Mudah sahaja. Ia seperti proses rantaian. Udang ini akan menghasilkan karbon dioksida dan bahan buangan organik yang boleh membantu penghasilan mikroorganisma dan bakteria. Mikroorganisma dan bakteria tadi akan membantu memberi makanan kepada pertumbuhan alga campuran. Alga ini lah yang akan menghasilkan gas oksigen dan menjadi makanan kepada udang-udang ini. Itu sahaja.



Bagaimana cara memulakan hobi membela Aloha Shrimp ini? Anda boleh memilih jenis habitat yang digemari. Antara pilihan habitat adalah jenis Zen, Globe, Anini, Mood dan Nunui.

COMEL!

SO COLURFUL!

JENIS HABITAT ANINI

JENIS HABITAT NUNUI

JENIS HABITAT GLOBE

Kemudian anda boleh memilih warna gravel yang anda gemari. Setiap pembelian Aloha Shrimp ini akan didatangkan dengan 2 ekor Aloha Shrimp, Coral Sea, dan juga cecair untuk habitat ini. Bagi cecair habitat ini, anda akan diberikan 2 jenis cecair iaitu Z-Water Complex dan B-Water Complex. Kiranya cecair ini seperti supplement kepada Aloha Shrimp anda.







FUNGSI Z-WATER
dicipta khusus bersama bakteria tambahan bagi memastikan Aloha Shrimp dan habitatnya sentiasa sihat. Hanya setitik seminggu.

FUNGSI B-WATER
dicipta khusus bersama mikroorganisma aktif, mikro alga, mikro mineral untuk kesihatan udang yang optimum. Hanya 1-3 titis seminggu diperlukan.

Memandangkan proses fotosintesis diperlukan, sebagai permulaan, Aloha Shrimp ini perlu didedahkan kepada cahaya selama 6-12 jam bagi penghasilan alga. Selepas tempoh itu, barulah haiwan ini boleh dibiarkan di tempat gelap. Seperkara lagi tentang suhu air. Habitat ini disarankan berada di antara 15-30 darjah celsius.

SAYA SAYANG ALOHA SHRIMPS KETAT-KETAT

Seronok membela Aloha Shrimp ini. Selain boleh dijadikan sebagai hiasan di meja pejabat atau di rumah, ia sesuai dijadikan hadiah kepada yang tersayang. Kini membela haiwan peliharaan semakin mudah dan menyeronokkan dengan Aloha Shrimp. Saya telah membelanya hampir 2 bulan dan ternyata mudah membelanya. Saya tidak perlu risau jika ditinggalkan di pejabat pada hujung minggu kerana haiwan ini boleh survive.

Dapatkan segera! Kini anda juga boleh mendapatkan Aloha Shrimp menerusi portal jualan atas talian 11Street dan Lazada.





LAMAN WEB RASMI

LAMAN FACEBOOK

LAMAN INSTAGRAM


#REEFISM #REEFISMTERRITORY #ALOHASHRIMP #SHRIMPPET #PETSHRIMP #SHRIMPPETMALAYSIA #THEORIGINALALOHASHRIMP 




0 Comments