BUFFET RAMADHAN 2017 DI RESTORAN NELAYAN GOMBAK –STEAMBOAT, GRILL DAN LEBIH 100 JENIS MENU MENJADI TUMPUAN


Ramadhan sudah menjengah kita. Saya percaya saat ini ada yang berkira-kira mencari buffet ramadhan yang affordable untuk bawa keluarga dan teman-teman kan? Ada yang menjenguk laman sesawang yang menjual best deal, ada yang beli in advance just untuk dapatkan tawaran harga murah. Saya perasan tahun 2017, most of the hotel ataupun restoran menawarkan harga yang munasabah kepada umum berbanding tahun lepas. Dalam erti kata lain, harga mampu milik! Yelah. Bukan semua orang mampu bukan? Jadi bulan mulia inilah masanya kita patut mengamalkan konsep memberi dan menerima. Harga murah, dan makanan sedap pasti akan menjadi serbuan orang ramai. Salah satu yang menjadi sasaran orang ramai tahun ini adalah Bufet Ramadhan RESTORAN NELAYAN GOMBAK.

Pasti ramai yang yang keliru tentang nama restoran ini. Adakah ia sama dengan restoran yang terletak di Titiwangsa? Itu dulu, kerana mereka telah pun berpindah ke kawasan Gombak sekitar tahun lepas. Lokasi nya tidaklah sukar untuk mencari jika anda familiar dengan area UIA Gombak dan juga kedai makan yang dipanggil 'Kubur' oleh masyarakat setempat. Jika menggunakan navigasi GPS seperti Google Maps sila taip Restoran Nelayan Gombak Kampung Sungai Chinchin 53100 Kuala Lumpur. Pihak pengurusan Restoran Nelayan Gombak akui akan masalah mencari lokasi ini melalui sistem GPS sementara mereka menyelesaikan nya dengan pihak Google. Takpe. Janji tak akan sesat. (Kalau guna Waze boleh taip 68, jalan Gombak). Maaf tempat baru jadi satelit baru nak cam kawasan. Hihihi.

PINTU MASUK

ADA WIFI




JANGAN MEMBAZIR

Berbalik kepada Bufet Ramadhan 2017 oleh RESTORAN NELAYAN GOMBAK. Apa yang istimewanya bufet Ramadhan disini? Pada harga RM49.90, anda akan dapat menikmati lebih dari 100 jenis menu. Antaranya adalah Steamboat and Grill (kambing, ayam, udang, sotong, ketam). Menarik bukan? Sesuai dengan nama Nelayan, pastinya elemen makanan laut dan steamboat wajib ada bagi mendapatkan mood sebenar makan di perkampungan nelayan. Selain itu, pelbagai juadah Masakan Melayu disediakan. Ada yang dimasak secara live seperti Daging Gulai Kawah Tanjung dan Daging Salai Masak Lemak. Saya diberitahu rempah yang digunakan adalah dari jenama Tanjong yang cukup terkenal dengan ramuan rempah asli. 

DAGING SALAI MASAK LEMAK

TEMPTING

DAGING GULAI KAWAH TANJONG

WARNA GULAI SUDAH TAHU SEDAP!

REMPAH JENAMA TANJONG MEMANG TERBAIK!









MACAM-MACAM PILIHAN STEAMBOAT

Juga penyediaan roti jala secara live di adakan menggunakan MAGIC FLOUR keluaran MEGA ZESH SDN BHD. Ini antara highlight menu yang anda tidak patut lepaskan.

GERAI ROTI JALA

TEPUNG AJAIB

ROTI JALA HIPSTER

KUAH PENCICAH ROTI JALA

Bertepatan dengan slogan SAJIAN WARISAN SELERA KITA, restoran ini begitu prihatin dengan selera masyarakat kita yang berpuasa yang pasti ingin berbuka dengan selera kampung seperti ikan goreng, ulam-ulaman bersama sambal belacan, ikan masin dan banyak lagi.

Pihak RESTORAN NELAYAN GOMBAK turut menyediakan seleksi gerai seperti makanan bersup dan berkuah seperti laksa, dan mee kari. Turut disediakan adalah pelbagai pilihan kuih muih melayu yang pastinya membangkit selera anda. Tidak cukup dengan itu, anda boleh ke sudut minuman kerana terdapat cendol dan aiskrim selain minuman panas dan sejuk. Antara highlight adalah Teh Tarik Istimewa.






 







SUP KAKI AYAM

SUP SAYUR





Selain menjamu hidangan berbuka puasa, anda akan dihidangkan dengan persembahan busker yang akan menyampaikan seleksi lagu dakwah dan qasidah. Sesuai dengan halwa telinga sempena bulan penuh keberkatan ini.

Antara kemudahan yang anda boleh gunakan di restoran Nelayan Gombak adalah ruang parkir yang sangat luas (juga disediakan parkir khas untuk bas yang mampu menampung 6 biji bas dalam satu masa), kemudahan surau untuk solat, kemudahan dewan jika ingin mengadakan solat terawih. Malah jika anda merancang ingin buat majlis berbuka puasa atau rumah terbuka Aidilfitri, restoran Nelayan Gombak turut menyediakan kemudahan dewan dan katering. Memudahkan anda bukan!

RUANG PARKIR YANG CUKUP LUAS

Jangan lepaskan peluang berbuka puasa sempena Ramadhan 2017 di RESTORAN NELAYAN GOMBAK kerana dengan pelbagai menu, kemudahan yang disediakan pastinya berbaloi.





 

RESTORAN NELAYAN GOMBAK
BATU 8 ¾, JALAN GOMBAK (DEKAT UIA GOMBAK)

HARGA: RM49.90 DEWASA

50% DISKAUN UNTUK KANAK-KANAK 5-11 TAHUN DAN WARGA EMAS 61 TAHUN KEATAS

KANAK-KANAK BAWAH 4 TAHUN: MAKAN PERCUMA


TEL: 
03-61858400
013-2237228
013-2967228


FACEBOOK RASMI: 
www.facebook.com/restorannelayangombak

INSTAGRAM RASMI: www.instagram.com/restorannelayangombak

EMAIL: nelayangombak@gmail.com


#REEFISM #REEFISMTERRITORY #RESTORANNELAYANGOMBAK #NELAYANGOMBAK #BUFETRAMADHAN2017 #RAMADHANBUFFET2017




0 Comments