GOFULL KOREAN RESTAURANT MONT KIARA – MAKANAN KOREAN FUSION YANG PATUT DITERJAH


Annyeong Haseyo! Mana dia peminat artis Korea ni? Angkat tangan! Ramai nya. Saya tak nafikan bahawa fenomena K-pop berjaya membawa dimensi baru kepada senario industri kreatif dunia. Di Malaysia sendiri, fenomena ini menjadi satu gelombang besar kepada masyarakat. Kita boleh lihat dengan kebanjiran drama dan filem Korea malah konsert yang dianjurkan juga full house. Selain itu kita boleh lihat banyak restoran atau kedai makan berasaskan makanan Korea dibuka bagi memenuhi permintaan selera masyarakat. Saya sendiri secara peribadi meminati ramen dan kimchi.

Bila terlalu banyak kedai makan yang menjual authentic Korean food jadi penggemar mulai bosan kerana kebanyakan kedai menjual menu yang sama. Namun anda pernah mendengar makanan Korea yang digabung bersama makanan barat? Ayat mudahnya adalah Korean Fusion food. Ini sesuatu yang cukup berbeza.

Saya berkesempatan berkunjung ke sebuah restoran menjual makanan Korean Fusion iaitu RESTORAN GOFULL yang terletak di Solaris Mont Kiara. Apa yang istimewanya restoran GoFull ini adalah ia merupakan first modern Korean Fusion food restaurant in Hong Kong. Macam mana tu? Pemilik restoran ini sebenarnya berasal dari Hong Kong. Minat yang mendalam terhadap perniagaan makanan maka terhasillah restoran ini. Menu di sini berkonsepkan Koreanized Western Style food (gabungan Asia dan Barat). Sesuatu yang menarik minat saya. Saya diberitahu bahawa kebanyakan bahan mentah yang digunakan adalah di import dari luar bagi menjaga kualiti rasa masakan di restoran ini.

Ketika melangkah masuk ke dalam ruang restoran ini saya lihat dekorasinya cukup sederhana. Barangkali konsep Less Is More menjadi panduan pemiliknya. Saya suka dekorasi yang simple kerana ia memberi suasana lebih santai bila menjamu selera. Kepada mereka yang beragama Islam, jangan risau untuk makan disini kerana walaupun status kedai ini adalah No Pork, tetapi bahan mentah yang digunakan didapati daripada pengedar yang memiliki sijil halal.









Jika ke restoran GoFull Mont Kiara, anda kena cuba Kimchi Chicken Salad with Spicy Dressing. Salad yang diolah bersama kimchi menjadikan rasa masam kimchi dan pedas dari dressing well-blend. Ditambah pula dengan kekacang digaul bersama menjadikan menu ini lengkap sebagai pembuka selera anda.

KIMCHI CHICKEN SALAD WITH SPICY DRESSING

Menu seterusnya adalah Korean Kimchi Fried Rice with Cheese & Beef. Nasi yang digoreng bersama Kimchi dan ditambah dengan kepingan daging lembu dan diletakkan cairan keju di sekelilingnya. Sesuatu yang menarik untuk dicuba KOREAN KIMCHI FRIED RICE WITH CHEESE & BEEF.

KOREAN KIMCHI FRIED RICE WITH CHEESE & BEEF


Seterusnya saya mencuba Kimchi Ramen with BBQ Chicken. Ini antara menu wajib cuba di sini. Ramen dan kimchi dimasak berkuah pedas cukup sedap dan kena dengan selera saya. Tekak Malaysia ini kena ada selera pedas barulah nikmat makan KIMCHI RAMEN WITH BBQ CHICKEN.

KIMCHI RAMEN WITH BBQ CHICKEN


Kalau makan Makanan Korea tak sah tidak mencuba Korean fried chicken. Anda boleh mencuba GOFULL SOY SAUCE FRIED CHICKEN dan GOFULL HONEY BUTTER FRIED CHICKEN. Rangup, juicy, manis, semua nya berpadu dalam satu rasa. Anda boleh pesan dalam bilangan 6 ketul/12 ketul.

GOFULL SOY SAUCE FRIED CHICKEN


CHEESE TOPOKKI (SPICY RICE CAKE) WITH FRIES adalah antara highlight menu disini. WAFFLE CHICKEN SANDWICH WITH FRIES juga menarik minat saya. Rasa waffle yang manis dijadikan sandwich bersama isi ayam goreng rangup dengan lelehan keju. Pandai pencipta resepi ini.





CHEESE TOPOKKI (SPICY RICE CAKE) WITH FRIES


WAFFLE CHICKEN SANDWICH WITH FRIES


Akhir sekali, anda kena cuba dua jenis milkshake ini iaitu PEANUT BUTTER & SALTED CARAMEL MILKSHAKE dan RAINBOW PARTY MILKSHAKE. Peanut Butter milkshake ini terasa manis dan lemak aiskrim, susu segar, peanut butter dan salted caramelnya. Rainbow Party Milkshake tidak kurang hebatnya.

PEANUT BUTTER & SALTED CARAMEL MILKSHAKE

RAINBOW PARTY MILKSHAKE

Pihak Gofull Restaurant juga ada menyediakan Lunch Set menu kepada anda. Dengan harga RM19.90 (tertakluk kepada 10% caj perkhidmatan) anda boleh pilih MAIN COURSE+FREE DRINKS+DESSERT. Kalau anda nak upgrade drinks kepada milkshake, cuma tambah RM9.90 sahaja. Lunch Set menu ini hanya untuk dine-in sahaja dan tidak sah pada hujung minggu dan cuti umum.







Secara keseluruhannya, pengalaman makan di RESTORAN GOFULL MONT KIARA tidak mengecewakan. Walaupun saya bukan peminat masakan Korea, tapi menu disini memberi citarasa baru kepada selera saya. Gabungan Korea dan Barat dalam masakan benar-benar menjadi! Anda semua wajib mencuba!


RESTORAN GOFULL MALAYSIA
ALAMAT: NO.13, JALAN SOLARIS 2, 
MONT KIARA, 
50480 KUALA LUMPUR 
(SEBELAH NANDA CHICKEN)

WAKTU OPERASI: 11 PAGI - 11 MALAM (SETIAP HARI)

TEL: 03-62116092







#REEFISM #REEFISMTERRITORY #GOFULLMALAYSIA #KOREANFOOD #KOREANFUSION #MONTKIARA
Go Full Menu, Reviews, Photos, Location and Info - Zomato

0 Comments