TELEFON PINTAR IPHONE 6 – MANA NAK DAPATKAN YANG ORGINAL (BUKAN TIRUAN) PADA HARGA MURAH?


Setiap individu pastinya mendambakan telefon pintar/smartphone yang memiliki spesifikasi bertaraf flagship. Ini kerana hampir kebanyakan smartphone jenis ini mempunyai spesifikasi lengkap. Maksudnya ada kamera paling canggih, skrin paling super HD, processor paling laju, sound system paling jelas dan banyak lagi. Tapi hakikatnya smartphone jenis ini adalah mahal dan tidak mesra poket.

Saya dari dulu amat menggemari akan iPhone 6. Namun disebabkan harga yang agak mahal saya pendamkan saja hasrat dihati. Kenapa saya suka model iPhone 6 ini? Sila rujuk spesifikasi penuh di bawah artikel ini. Secara asasnya, telefon iPhone 6 ini cukup nipis, ringan dan mudah untuk digenggam. Malah kualiti kamera pada smartphone antara yang terbaik. Dxomark sendiri memberi rating 82 pada kemampuan kameranya. Barulah Instagrammer kan?

GENERAL SPECS OF IPHONE 6

Dimensions (mm)
4.7 inch (138.10 x 67.00 x 6.90)
Weight (g)
129.00
Battery capacity (mAh)
1810
Removable battery
No
Resolution
750x1334 pixels
Pixels per inch (PPI)
326
Processor make
Apple A8
RAM
1GB
Internal storage
16GB-64GB
Rear camera
8-megapixel (with flash)
Front camera
1.2-megapixel
Operating System
iOS 8.0

Nak beli yang original mahal sangat sebab iPhone adalah antara model telefon yang susah hendak turun harga. Malah kalau anda semak di laman rasmi Apple Malaysia, model iPhone 6 sudah tiada dalam pasaran. Nak tak nak kena lah tengok yang secondhand. Tapi anda kena ada ilmu dan berhati-hati bila yang secondhand ini. Sebab banyak kes penipuan sekarang ini berkenaan jualan handphone iPhone tipu. Saya nak ajar anda bagaimana anda boleh mendapatkan secondhand iPhone 6 yang original dan yang paling penting murah. Belilah dengan laman jual beli secara online, CAROUSELL.

LAMAN WEB CAROUSELL

Saya dah lama menggunakan laman jual beli Carousell ini. Saya sendiri menggunakan Carousell ini untuk menjual preloved items. Carousell ni selamat dan mudah digunakan. Malah dengan adanya aplikasi Carousell di telefon lagi senang kerja. Contohnya jika saya nak jual handphone lama, saya hanya perlu buka akaun Carousell saya dan tekan butang SELL. Kemudian masukkan gambar produk itu, tetapkan harga serta details berkenaan produk itu, lokasi nak jumpa dan SIAP! Produk anda sedia untuk dibeli!

BANYAK PILIHAN IPHONE 6

BOLEH FILTER MENGIKUT KEHENDAK ANDA

In fact kalau ada benda yang saya berkenan saya mesti menggunakan laman CAROUSELL untuk cari yang murah tapi kondisi masih elok. Mostly barang yang dijual di dalam CAROUSELL masih elok kondisinya dan yang paling penting jauh lebih murah dari beli di kedai. Selain itu saya sendiri boleh buat perbandingan seller mana yang jual harga paling murah. Macam iPhone 6 yang saya berkenan tu. Saya boleh lihat banyak trusted seller yang menjual IPHONE 6 MURAH dengan harga yang berbeza. Jadi saya hanya perlu pilih harga yang paling mesra poket saya. Kalau anda nak murah lagi boleh saja berunding dengan seller tersebut manalah tahu hati dia baik nak kasi diskaun lagi.

Bila dah ada persetujuan, barulah tetapkan lokasi dan masa nak jumpa untuk melihat produk yang dibeli. Jadi sebelum anda bayar, anda boleh belek-belek untuk mendapatkan kesahihan bahawa produk itu asli. Bila dah puas hati barulah bayar secara tunai. Senang kan? Secara tidak langsung anda menyokong bisnes dalam komuniti anda juga. Barulah Malaysian kan!

AKHIRNYA IPHONE 6 MENJADI MILIK SAYA.THANKS CAROUSELL!

SENANG DIGENGGAM

NIPIS SAHAJA

NIPIS

BAHAGIAN BAWAH

Anda jangan lupa kongsikan kebaikan dan kelebihan laman jual beli CAROUSELL ini kepada keluarga, rakan-rakan dan sesiapa sahaja. Kalau anda ada apa-apa produk yang rasanya tak guna dah letakkan saja dekat CAROUSELL. Sebenarnya CAROUSELL ini juga boleh digunakan sebagai medium untuk anda jual produk baru. Lagi luas pasaran produk anda. Cukup mudah!

#REEFISM #REEFISMTERRITORY #IPHONE6MURAH #CAROUSELL 




0 Comments