DORSETT GRAND SUBANG SINARI SYAWAL DI RUMAH ANDA DENGAN HIDANGAN MENARIK






Umum mengetahui bahawa Syawal tahun ini cukup berbeza kerana kita akan meraikan dalam suasana Normal Baharu. Walaupun Peringkat Kawalan Pergerakan masih diteruskan dan sudah pastinya pergerakan masih terbatas namun ia bukanlah halangan untuk kita meraikan sambutan Aidilfitri. Jadi anda masih boleh meraikan Syawal namun haruslah mengikut SOP seperti penjarakan sosial dan tidak bersesak di dalam rumah yang bakal dikunjung. Jalan ada yang rentas negeri ya!

Jika kebiasaan dapur pasti sibuk dengan penyediaan juadah raya tetapi jika anda malas untuk memasak pada tahun ini, jangan khuatir! Dorsett Grand Subang yang cukup terkenal dengan masakan enak menyediakan sajian raya untuk dihidang di meja anda.

Bertema #RayaDiRumah, Dorsett Grand Subang menyediakan dua pilihan set menu raya yang bisa menyemarakkan lagi suasana Syawal di rumah anda. Menu Raya Di Rumah ini terbahagi kepada set A dengan 9 menu dan set B dengan 11 menu sajian raya.






Set menu A (RM198 net) mengandungi 9 juadah wajib raya seperti Lemang dengan Serunding Daging atau Ayam, Nasi Impit dan Sayur Lodeh sebagai pembuka selera, menu utama adalah Nasi Briyani, Meehoon Goreng Singapore, Ayam Merah Berkacang Peas dan Rendang Daging Tok manakala pencuci mulut terdiri daripada Bubur Kacang Merah, Kuih Muih Raya dan Puding Karamel. 















Set Menu B pula berharga RM260 net dengan 11 jenis juadah raya antaranya menu pembuka selera, menu utama Nasi Briyani, Rendang Ayam, Kambing Marsala, Sate Ayam & Daging Lembu, Butter Prawns dan Penang Fried Kway Teow. Tidak dilupa pencuci mulut Bubur Kacang Hijau Bersago, Kuih Muih Melayu dan Panna Cotta. 

Kedua-dua set menu ini sesuai untuk hidangan 3 – 4 orang. Namun jika anda lebih menyukai menu lain,tersedia menu ala-carte untuk anda pilih sebagai juadah di hari raya nanti.






Selain itu, jika anda mahukan kelainan dalam hidangan raya tahun ini, Dorsett Grand Subang menerusi restoran Cina The Emperor menawarkan variasi menu buat anda. Restoran Mesra-Muslim ini menyediakan seleksi menu seperti Stir-fried ‘Kung Po’ Chicken with Egg Fried Rice, Wok-fried Tiger Prawns with Salted Egg Yolk and Butter Milk served with Egg Fried Rice, Fried Udon Noodles with Chicken and Black Pepper; and ‘Yangzhou’ Fried Rice with Shrimp and BBQ Chicken dan banyak lagi. Pada masa sama, menu dim sum juga turut tersedia pada 25 Mei bagi anda yang sukakan kelainan rasa sepanjang Syawal ini. Anda boleh melayari https://www.dorsettbooking.com/web/ bagi membuat sebarang tempahan.

Sebagai info tambahan, Dorsett Putrajaya kini telah membuka pintu kepada anda yang mahu menginap disini pada hujung minggu sepanjang Syawal ini. Mereka menawarkan pakej bilik Cahaya Aidilfitri dengan kadar istimewa iaitu RM160 net untuk penginapan semalam bagi satu bilik. Mereka turut menawarkan pakej penginapan termasuk set makan tengahari atau makan malam untuk dua orang pada harga RM288 net. Pakej ini sah bermula sekarang sehingga 23 Jun 2020. Jadi jika anda tidak dapat pulang ke kampung berhari raya, barangkali anda boleh mencari kelainan dengan menikmati keindahan panorama Putrajaya. Hubungi 603-8892 8388 atau emel ke reservations.putrajaya@dorsetthotels.com untuk tempahan dan pertanyaan lanjut.


#REEFISM #REEFISMTERRITORY #HOTELHUNTING #DORSETTHOSPITALITY #STAYVIBRANT

0 Comments