Segmen Makan Di Mana? Restoran Rebung Dato' Chef Ismail Bangsar

Salam REEFISM semua...

Apa khabar semuanya?Sihat hendaknya. Memandangkan minggu ini minggu cuti perayaan sempena Maulidul Rasul dan Hari Natal pasti ramai yang mengambil peluang untuk bersama keluarga dan rakan-rakan bercuti. Apa pun yang anda lakukan please be safe dan enjoy the moment. Eh, lupa nak wish Salam Maulidul Rasul dan Selamat Hari Natal.

Meh nak share cerita ngan uols. Pada 23 Disember 2015 saya berpeluang untuk menikmati dinner di Restoran Rebung yang terletak di area Bangsar. Kami berenam saja lepak sini sebab esoknya kan cuti (Maulidul Rasul dan Krismas) so bolehlah nak hangout sampai tutup kedai kan....hik3

alamat kedai


Anyway, restoran ini dimiliki oleh 2 nama besar iaitu Dato' Chef Ismail dan Datuk Dr. Muszaphar Shukor (Angkasawan Pertama Malaysia). Actually saya selalu makan di sini cuma kali ini terpanggil untuk berkongsi pengalaman makan di sini dengan anda semua.

Landmark kedai adalah opposite bangunan ini

Restoran ini beroperasi dari pukul 12 tengahari sampai 10 malam setiap hari. Restoran ini menyediakan pilihan menu samada secara Buffet ataupun Ala Carte. Senang je nak jumpa kedai ni. Nak naik LRT ke sini pun boleh. Cuma turun dekat LRT Bangsar dan keluar dari bangunan UOA Bangsar menghadap kedai mamak Fathima dan menapak sikit ja dan akan lalu belakang bangunan Maybank Bangsar

main entrance

ekspresi sebelum makan 

Harga Ala Carte boleh refer pada menu book di restoran manakala harga Buffet untuk lunch, Hi-tea dan dinner boleh refer pada gambar di bawah. Bagi saya kalau jenis nak lepak lama dan makan banyak terutama time dinner better amik buffet tapi kalau jenis makan sikit better amik ala carte saja. Kalau tak nanti rugi je amik buffet tapi makan sikit saja kan.....

nak menu ala carte sila order melalui menu book

harga buffet

Dekorasi kedai dia pun menarik. Ada kombinasi suasana kampung dan moden. Korang boleh tengok periuk lama, pinggan mangkuk lama dibuat hiasan restoran. Menarik dan klasik. Mengimbau nostalgia lama gitu. Kalau tak nak makan outdoor area, ada disediakan juga ruang makan di dalam siap dengan aircond lagi. Saya suka lepak outdoor area lagi sebab sambil makan dinner boleh layan karaoke session dan persembahan dari artis residen Restoran Rebung iaitu kak Alina Hassan dan Abang Zul dari kumpulan Kasawari. Diorg memang sporting dan friendly abis tau. Saya selalu je nyanyi kat situ dan kadang2 duet ngan kak Alina.


pembuka selera katanya

makan tak pandang kiri kanan dah sebab lapar giler

pilihan sambal dan pencicah

ruang kedai

kreatif

nostalgia sangat

ini menu feberet saya

tak abis-abis sembang sal kerja kan....

ni pun boleh jadi bahan dekorasi kedai

kreatif

kuali pun boleh

mana nak cari ek mangkuk besi cam ni...

dessert section

really huh????

tempting

makan sampai kesat peluh

ABC dan air panas section

highlighted by Tripadvisor ye..Jangan main-main

ruang makan indoor

kaunter bayaran dan boleh bayar cash atau credit card

seleksi buku resepi Dato' Chef Ismail

lampu

seleksi kerabu

nasi lemak dia sedap

seleksi side dish

lauk pauk yang ada

nak roti jala dan onde-onde pun ada

tak payah tunggu raya pun boleh makan dodol

ruang makan outdoor

suka almari ni

rojak buah dan popia basah pun ada

laman kecil

cam ni boleh mok mok makan kat sini sebab banyak sangat pilihan makanan

rambang mata memilih makanan

tempat sudu dan tisu

abang Zul dan abang Nizal

pentas Gagap Berganda..hahahaha

serius nya nyembang

dulang ni sangat old skool

lampu

yang ni pun old skool

titi kehidupan

nak buat private function pun boleh kat sini

Personally it's highly recommended untuk makan disini sebab masakan dia ala2 kampung dan enak-enak belaka. Ruang kedai dia walaupun terhad tapi masih ada mood privasi untuk pelanggan. Harga dia bagi saya adalah sederhana sesuai dengan konsep dan rasa masakan. Staff diorg pun baik dan friendly.

tata...jumpa lagi....

Jadi bagi mereka yang ingin mencuba masakan kampung dan juga inginkan tempat lepak ngan kawan2 boleh lah datang ke Restoran Rebung ni tau. Pasti tidak mengecewakan.

Till then...daaaaa....

P/S: Restoran ini telah berpindah di kawasan Taman Botani Perdana Kuala Lumpur dan alamat barunya di Cascade Parking Bukit Aman, 5-2, Jalan Tanglin, Tasik Perdana, 50480 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (berhampiran dengan Balai Polis Bukit Aman).


6 Comments

  1. Salam...yup..nice place to dine here..harga msh xberubah so sgt berpatutan...just love the atmostphere cni...makan smbil nyanyi2...#chefismail #restauranrebung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam...Benar sekali..Harga buffet masih tidak berubah. Sesuai untuk sesiapa nak buat tempat lepak hujung minggu...

      Delete
  2. blh cuba nanti...tq for sharing

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. hahaha...carutz......saya pun poraism tau....

      Delete