CARA BERKONGSI LAGU KEGEMARAN ANDA DI SPOTIFY KE INSTAGRAM STORIES

SPOTIFY MALAYSIA

Say goodbye kepada cara lama syot layar (screenshot) untuk anda memuat naik perkongsian music kegemaran di media sosial kerana Spotify telah mencipta integrasi lebih mudah menerusi laman Facebook, Instagram serta beberapa aplikasi sosial popular. Saya akan tunjukkan cara mudah untuk anda berkongsi lagu yang sedang anda dengari di Spotify ke Instagram Stories.

Instagram Stories merupakan kaedah terkini yang dicipta pada laman Instagram untuk anda berkongsi kisah harian anda dan ianya menjadi semakin digemari ramai. Menerusinya, anda juga boleh berkongsi lagu yang anda sedang dengari. Malah anda boleh juga kongsikannya menerusi Instagram Direct.

Caranya semudah ABC! Semasa anda sedang mendengar lagu kegemaran di Spotify, terdapat titik 3 iaitu butang PILIHAN pada skrin dibawah gambar penyanyi tersebut. Setelah itu,anda akan dibawa kepada paparan pilihan dan anda terus ke pilihan SHARE.

SPOTIFY MALAYSIA
LANGKAH 1

SPOTIFY MALAYSIA
LANGKAH 2





Seterusnya, anda akan diberi pilihan samada untuk SHARE muzik yang anda sedang dengar itu di beberapa aplikasi sosial terpilih. Terus memilih INSTAGRAM STORIES dan anda akan terus dihubungkan ke fungsi tersebut.

SPOTIFY MALAYSIA
LANGKAH 3





Kemudian, gunakan kreativiti anda untuk menjadikan paparan anda itu kelihatan menarik seperti meletak sebarang sticker atau tanda pagar (hashtag). Jangan lupa juga untuk tag rakan-rakan ataupun tuan empunya lagu yang anda kongsikan itu. Manalah tahu beliau terlihat dan memberi komen kepada perkongsian anda! It’s easy to use and you don’t even have to connect your accounts between apps.

SPOTIFY MALAYSIA
LANGKAH 4
 
SPOTIFY MALAYSIA
LANGKAH 5





When your friends check out your Story, they’ll be able to tap a “Play on Spotify” button in the top left corner to listen to the music in the Spotify app or sign-up right away. It adds a whole new level to music discovery since friends will be able to get a glimpse of what you’ve been listening to and you can do the same with them.

Menarik dan menyeronokkan bukan? Kini muzik kegemaran anda mampu dikongsi kepada seluruh dunia. Fungsi ini boleh didapati dan dikemaskini menerusi sistem operasi Android dan iOS. Kongsi kan lagu kegemaran anda, kongsi dan terus berhubung!

Terima kasih kepada SPOTIFY dan SPOTIFY MALAYSIA.


#REEFISM #REEFISMTERRITORY #SPOTIFY #SPOTIFYMALAYSIA

0 Comments