DEMONSTRASI SECARA LANGSUNG RAWATAN BYE BYE SCARS DAN VAMPIRE BLOODY FACIALS OLEH TOSCANA MEDI CLINIC SOLARIS DUTAMAS

KREDIT GAMBAR: MARCUS OSMAND OFFICIAL

Siapa yang tidak sukakan kulit yang cantik, sihat, gebu dan berseri. Ia adalah dambaan setiap insan dimuka bumi tidak kira lelaki atau wanita. Secara peribadi, saya berpendapat bahawa wajah kita merupakan satu aset yang cukup berharga. Rutin penjagaan amat penting kerana kita sentiasa terdedah kepada ancaman kepada kulit seperti cuaca, pemakanan, persekitaran dan gaya hidup. Malah faktor usia juga menjadi faktor kepada isu ini. Penjagaan biasa tidak cukup untuk memberi keanjalan dan mengekalkan kesihatan pada kulit wajah. Justeru, khidmat doktor bertauliah daripada klinik estetik perlu bagi mengenalpasti kondisi kulit sebenar dan seterusnya mendapatkan rawatan yang sesuai.

Antara klinik estetik popular di ibukota adalah Toscana Medi Clinic yang terletak di Solaris Dutamas. Saya cukup berbesar hati menerima jemputan daripada pihak Toscana Medi Clinic untuk menyaksikan secara langsung demonstrasi dua jenis rawatan estetik yang ditawarkan di klinik ini iaitu BYE BYE SCARS dan VAMPIRE BLOODY FACIALS. Sesi demonstrasi ini telah dikendalikan oleh Dr. Kanwal Gill dan Dr. Lashela Dharmadass.









DARI KIRI: DR. KANWAL GILL DAN DR. LASHELA DHARMADASS





Sesi demonstrasi dimulakan dengan menunjukkan cara rawatan BYE BYE SCARS dan VAMPIRE BLOODY FACIALS dilakukan ke atas subjek lelaki dan ia dikelola oleh Dr. Kanwal Gill. Apakah itu Bye Bye Scars? Ia merupakan nama komersial bagi rawatan CO2 Fractional Laser. Rawatan yang menggunakan teknologi unik yang dikenali sebagai FRACTIONAL PHOTOTHERMOLYSIS ini mampu menghasilkan penstrukturan semula kulit wajah, menjadikan kulit wajah rata dan seterusnya meremajakan kulit anda. Laser akan dipancarkan terus ke dalam lapisan dermis, kemudian kesan tembakan itu akan memberi isyarat kepad tubuh untuk proses penyembuhan secara semulajadi. Hasilnya, kulit yang berkawah akan diperbaiki dan menjadi lebih rata. Malah rawatan CO2 Fractional Laser ini mampu mengurangkan garisan halus dan kedutan pada wajah anda, mengurangkan masalah pigmentasi, tona warna tidak sekata dan tekstur kulit lebih rata. Subjek lelaki telah disapu dengan krim kebas lebih awal sebelum kedua-dua rawatan dilakukan bagi mengurangkan rasa sakit.







Manala VAMPIRE BLOODY FACIALS merupakan nama komersial bagi rawatan PLATELET RICH PLASMA (PRP). Kaedah ini pada awalnya diperkenalkan untuk merawat para atlet yang mengalami kecederaan pada tisu badan. Ia telah diperluaskan untuk industri kecantikan kerana ia mampu merawat dan memberi keanjalan pada kulit dengan cepat. Caranya adalah dengan menyuntik platelet yang didapati hasil sentrifus darah pesakit. Platelet ini seterusnya disuntik semula ke dalam kulit yang ingin dirawat. Platelet yang disuntik ini membantu memperbaiki bahagian sasaran dengan menghasilkan growth factor dan seterusnya merangsang sel kulit untuk menjana tisu baru. Ia secara tidak langsung akan memperbaiki tona kulit serta meningkatkan kadar produksi kolagen.

Kemudian Dr. Kanwal Gill terus melakukan rawatan CO2 Fractional Laser ke atas kulit subjek. Selesai rawatan ini, Dr. Lashela terus mengambil alih untuk menunjukan kaedah rawatan Vampire Bloody Facials atau PLATELET RICH PLASMA. Platelet yang telah diasingkan daripada darah yang diambil daripada pesakit tadi akan dicucuk dipermukaan wajah. Kesan rawatan ini mempercepatkan keupayan bahagian sasaran untuk sembuh.







 






Kemudian Dr. Lashela menunjukkan rawatan Vampire Bloody Facials (PRP) ini ke atas subjek wanita pula. Proses ini tidak memakan masa lama. Tidak sampai 10 minit pun. Ternyata kedua-dua rawatan ini merupakan antara pilihan terbaik kepada mereka yang mempunyai masalah kulit pada wajah. Malah Bye Bye Scars dan Vampire Bloody Facials merupakan rawatan paling banyak menerima permintaan kerana diyakini dan terbukti merawat kulit wajah.










Jadi jika anda mempunyai masalah kulit wajah, Toscana Med Clinic adalah pilihan terbaik anda. Malah harga yang ditawarkan cukup berpatutan. Saya sendiri telah mencuba salah satu rawatan disini iaitu rawatan Black Doll Laser. Harga promo sempena raya RM99 siapa yang tidak mahu bukan? Nak tahu pengalaman saya menjalani rawatan ini? Nantikan review daripada saya di entri akan datang.

LOKASI TOSCANA MEDI CLINIC 
NO. 1 & 2, BLOK D5 - G4, 
SOLARIS DUTAMAS (PUBLIKA) 
NO. 1, JALAN DUTAMAS 1, 
50480 KUALA LUMPUR. 

WAKTU OPERASI: 
SELASA - SABTU 
(10 PAGI – 7 MALAM)

AHAD - ISNIN 
(TEMUJANJI SAHAJA)

TELEFON: 
03-61438866
03-61431105

LAMAN WEB RASMI 

LAMAN FACEBOOK RASMI 

LAMAN INSTAGRAM RASMI 

#REEFISM #REEFISMTERRITORY #TOSCANAMEDICLINIC

0 Comments