RAWATAN BLACK DOLL LASER DI TOSCANA MEDI CLINIC SOLARIS DUTAMAS


Penjagaan wajah merupakan rutin penting dalam kehidupan seharian saya. Bagi memastikan kulit wajah saya sentiasa menerima nutrisi yang cukup, saya akan pastikan untuk melakukan perkara asas penjagaan wajah setiap hari. Cuma apabila usia semakin meningkat, ditambah pula dengan pengaruh persekitaran seperti terdedah kepada cahaya matahari, gaya hidup yang sibuk, pemakanan yang tidak teratur, kurang bersenam boleh mengundang kepada pelbagai isu pada kulit wajah seperti jerawat, pigmentasi, tona kulit tidak sekata. Jadi, saya akan memastikan untuk mendapatkan rawatan estetik daripada pakar sekali sekala supaya saya tahu apakah kondisi sebenar kulit wajah saya.

Baru-baru ini, saya sempat menjalani satu rawatan di sebuah klinik estetik terkenal iaitu TOSCANA MEDI CLINIC yang terletak di Solaris Dutamas (Publika). Rawatan dilakukan ketika bulan Ramadan yang lalu sebagai persedian kepada sambutan Syawal. Saya juga ingin kelihatan berseri di Hari Raya. Kebetulan pula pihak Toscana Medi Clinic mengadakan promosi bagi kebanyakkan rawatan yang ditawarkan, jadi saya tidak mahu melepaskan peluang ini.

ISI BORANG DAHULU

SUASANA TENANG DI KLINIK INI

TOSCANA MEDI CLINIC

RUANG MENUNGGU YANG SELESA

ANTARA PRODUK DARIPADA TMC





Boleh baca kisah kunjungan saya ke Toscana Medi Clinic sebelum ini DI SINI .

Memandangkan kulit saya jenis berminyak dan kusam dan jadi saya memilih untuk membuat rawatan BLACK DOLL LASER. Nama lain bagi rawatan ini adalah Carbon Peel Laser. Apa yang menariknya tentang BLACK DOLL LASER ini? Ini sesuai dilakukan bagi anda yang menghadapi masalah pigmentasi, kedutan, tona kulit, liang pori besar dan mengurangkan tanda penuaan.

Dr. Kanwal Gill selaku pakar estetik di Toscana Medi Clinic telah melakukan sesi rawatan ini ke atas saya dan ia yang hanya mengambil masa tidak sampai 30 minit.

Sebelum laser dilakukan, kulit wajah akan dibersikan dari sebarang kotoran. Kemudian proses skrub akan dibuat bagi menanggakn sel kulit mati sambil urutan wajah dibuat bagi melancarkan peredaran darah pada muka.

Kemudian, kulit wajah saya disapukan dengan sejenis cecair karbon gred perubatan dan dibiarkan beberapa minit sebelum pancaran laser dilakukan.

SEBELUM RAWATAN

CUCI MUKA DAHULU

SAPUAN KARBON PADA WAJAH

MESIN LASER YANG DIGUNAKAN

Semasa pancaran laser ditembak ke wajah, mata akan ditutup dengan pelindung khas bagi mengelak daripada sinaran laser tersebut. Pancaran laser ini adalah penghasilan tenaga haba yang merangsang kulit untuk meningkatkan pengeluaran kolagen baru dan sel kulit baru. Hasilnya, tisu tumbuh dengan lebih pantas, manakala zarah karbon mengelupaskan kulit secara halus dan tidak dapat dilihat dengan mata kasar lalu menyingkirkan kotoran yang ada di dalam liang roma.







Pancaran laser ini dapat mengecilkan kelenjar minyak dan pori menjadi lebih halus. Kulit berminyak adalah punca kepada pori terbuka sehingga menyebabkan pengumpulan bintik hitam, selain peningkatan usia, jantina dan genetik.

Proses pancaran laser ini tidak lama. Selesai sahaja, wajah akan diletakkan dengan cooling mask bagi merehatkan kulit muka. Sebelum selesai rawatan, wajah akan disapukan dengan krim pellindung matahari.



SELESAI LASER, FACIAL MASK DILETAKKAN UNTUK MEREHATKAN WAJAH

HASIL SELEPAS RAWATAN





Saya suka melakukan rawatan BLACK DOLL LASER ini kerana ia tiada downtime dan sekali rawatan sudah menampakkan hasil. Pori kulit menjadi lebih kecil, tona kulit menjadi sekata, wajah terus berseri kerana pancaran laser ini telah mengggalakan penghasilan kolagen baru. Senang kata, wajah lebih bersinar dan tampak remaja. Malah rawatan Black Doll Laser ini tidak sakit langsung.

TERIMA KASIH DR. KANWAL GILL






Jadi kepada anda yang ingin mendapatkan rupa wajah yang berseri dan lebih sihat, saya mengsyorkan untuk melakukakan rawatan Black Doll Laser ini. Ia sesuai untuk jantina lelaki dan wanita. Toscana Medi Clinic menjadi pilihan sebab mereka menawarkan harga rawatan yang cukup berpatutan. Bayangkan harga promosi Black Doll Laser Cuma RM99 sahaja. Jika anda ingin tahu lebih lanjut tentang informasi serta promosi terkini rawatan di Toscana Medi Clinic, boleh layari laman media sosial rasmi mereka. Selamat menjadi syantik!



LOKASI TOSCANA MEDI CLINIC 
NO. 1 & 2, BLOK D5 - G4, 
SOLARIS DUTAMAS (PUBLIKA) 
NO. 1, JALAN DUTAMAS 1, 
50480 KUALA LUMPUR. 

WAKTU OPERASI: 
SELASA - SABTU 
(10 PAGI – 7 MALAM) 

AHAD - ISNIN 
(TEMUJANJI SAHAJA) 

TELEFON: 
03-61438866 
03-61431105 

LAMAN WEB RASMI 

LAMAN FACEBOOK RASMI 

LAMAN INSTAGRAM RASMI 


#REEFISM #REEFISMTERRITORY #TOSCANAMEDICLINIC

0 Comments