GEMERLAPAN DAN GLAMOR SEPANJANG MINGGU FESYEN SKYAVENUE RESORTS WORLD GENTING

thomas sabo skyavenue resorts world genting

Resorts World Genting. Pusat liburan yang sinonim dengan rakyat Malaysia. Malah nama pusat peranginan di puncak gunung ini menjadi sebutan di mata dunia. Kini, Resorts World Genting mengalami transformasi selaras dengan arus kemodenan demi memenuhi keperluan orang ramai. Antara tarikan terkini yang boleh didapati disini adalah pusat membeli belah terkemuka, SkyAvenue. Pusat membeli belah ini menawarkan pelbagai pilihan dari restoran dan kafe terkemuka, jenama fesyen terkenal dan macam-macam lagi.

Berbicara tentang fesyen, SkyAvenue boleh dikatakan one stop centre bagi fashionista kerana anda boleh mendapatkan pelbagai pilihan dari hujung rambut hingga hujung kaki. Pakaian, sepatu, barang kemas, jam tangan malah gajet bisa didapati disini. Bagi menempatkan SkyAvenue sebagai pusat fesyen terbaik, pihak Resorts World Genting telah mengadakan acara SkyAvenue Fashion Week dari 20 - 24 September 2017. Bertemakan Time To Light Up, pertunjukan fesyen yang julung kali diadakan sejak pembukaan gedung membeli belah ini beberapa bulan yang lalu memberi tumpuan kepada koleksi barangan kemas dan jam tangan dari beberapa jenama besar dunia. Antaranya adalah Pandora, Calvin Klien, Lazo Diamond, TimeKeeper. Malah jenama solekan Shizens dan jenama pakaian Esprit dan G2000 juga terlibat dalam acara gilang gemilang ini.

Saya sempat menghadiri pertunjukan fesyen oleh Thomas Sabo, sebuah jenama aksesori fesyen yang tidak perlu diperkenalkan lagi.  Jenama yang berasal dari Jerman ini telah mula menapak di arena fesyen sejak 1984 lagi. Mereka baru sahaja melancarkan koleksi istimewa sempena Autumn/Winter 2017. Thomas Sabo sememangnya terkenal dengan rekaan versatil, inovatif dan terkini dari barangan kemas hingga ke jam tangan yang berkualiti tinggi. Malah aspirasi jenama ini adalah menjadikan setiap koleksinya ideal untuk sebarang acara dan pemakaian baik lelaki mahupun wanita.

Antara koleksi musim ini yang diketengahkan adalah TOGETHER, ESSENTIALS, ROYALTY, MINI CHAKRAS, TREE OF LOVE DAN REBEL OF HEART. Tidak ketinggalan dalam koleksi musim ini adalah rantai leher dan gelang tangan yang diinspirasikan daripada manik Buddha Mala.

PENGACARA MAJLIS SAUDARI CHELSEA CHIL








 





 













Kombinasi reka bentuk moden dan romantis yang mengoda. Itulah Autumn/Winter 2017 oleh THOMAS SABO yang menghubungkan dua tema utama gaya hidup kontemporari: The Desire for the Faraway and Love of the Familiar. Dalam koleksi barang kemas dan jam tangan yang baru, anda akan menemui penampilan avant garde yang ekspresif, barang kemas berlian filigree, keperluan harian yang elegan, Rebel baru yang kuat pada reka bentuk jantung dan kepingan perhiasan engravable baru yang boleh diperibadikan dengan mesej. Reka bentuk perhiasan baru direka dengan elegan dari 925 Sterling perak dan bersulam emas, atau tangan dihiasi dengan hiasan, batu permata yang berwarna-warni, zirkonia padu, atau berlian yang mempesonakan.


thomas sabo skyavenue resorts world genting






 



Togetherness, inspirasi universal dan mesej utama koleksi THOMAS SABO Autumn/Winter 2017, diterjemahkan dalam versi baru yang paling disukai, TOGETHER. Reka bentuk baru yang memaparkan jantung berkilauan saling berkaitan dengan cincin yang terukir dengan "Forever Together" bergabung untuk menghasilkan kepingan ultra-feminin, yang mewakili bon cinta yang utuh. Rangkaian TOGETHER baru tersedia dalam versi perhiasan eksklusif dengan berlian segi tiga dan 9K emas mawar.

Koleksi Glam & Soul (ROYALTY DAN MINI CHAKRAS) yang lebih feminin menawarkan pelbagai pilihan reka bentuk barang kemas grafik termasuk kepingan pernyataan dengan salib dan bulatan yang mempesonakan: Reka bentuk barang kemas minimalis dengan gaya "back-to-basics" pasti menjadi pilihan perhiasan harian anda.


Koleksi THOMAS SABO yang baru untuk wanita berjaya disertai dengan pelbagai ROYALTY: tafsiran artistik barang kemas rumit dari zaman Victoria. Menampilkan batu berwarna-warni, salib Victoria yang dipakai pada chockers, rantai baroque dan cincin pelbagai warna, ia dicipta dengan penentu trend moden dalam minda dan mengambil trend di peragaan antarabangsa.


MINI CHAKRAS yang menakjubkan, perwakilan dari tujuh pusat tenaga fizikal Hindu, menyediakan asas untuk gaya yang diilhami oleh Far Eastern talimans yang menyediakan tenaga dan kekuatan yang penting, memberikan ekspresi kepada citarasa dekad dan budaya.

REBEL OF HEART adalah koleksi barang kemas untuk lelaki dan wanita yang mendapat kemas kini baru dengan menggabungkan kod reka bentuk moden dengan simbolisme kuno. THOMAS SABO mentafsirkan semula ikon klasik seperti tengkorak, bulu dan reka bentuk silang dengan batu, kancing dan kombinasi baru. Rantai Kuasa dan Gelang Kuasa, dengan manik batu XL mereka menjadi sumber tenaga meditatif. Diilhamkan oleh manik-manik Buddha Mala, reka bentuk baru dalam mata hitam, karang merah dan harimau dikatakan memberikan kekuatan dalaman dan menyokong aliran tenaga hidup.


Selaras dengan koleksi barang kemas baru, THOMAS SABO menawarkan jam tangan yang sesuai untuk Autumn/Winter 2017. Reka bentuk baru untuk wanita dalam lingkungan Spirit dan Karma, bersama-sama dengan jam tangan baru untuk lelaki, ianya lebih daripada hanya jam tangan. Ia adalah gambaran keperibadian si pemakai.


SkyAvenue pastinya menjanjikan seribu satu keseronokan dalam membeli belah selaras dengan Pelan Pelancongan Bersepadu Genting untuk meletakkan pusat pelancongan Resorts World Genting dalam pasaran pelancongan secara global. Malah dengan kewujudan SkyAvenue, diharapkan ia dapat memenuhi kehendak pengunjung yang menginginkan pengalaman terbaik gaya hidup membeli belah, hiburan dan makanan.

thomas sabo skyavenue resorts world genting

Jika anda berkunjung ke SkyAvenue, jangan lupa untuk mendapatkan koleksi terkini daripada Thomas Sabo yang terletak di Aras 3. Malah jika anda ingin mendapatkan pelbagai koleksi fesyen dari pelbagai jenama terkemuka, SkyAvenue adalah lokasi terbaik anda. Layari www.rwgenting.com atau telefon 03-27181118 untuk maklumat lanjut.

thomas sabo skyavenue resorts world genting

LAMAN FACEBOOK RASMI THOMAS SABO

LAMAN WEB THOMAS SABO






#REEFISM #REEFISMTERRITORY #SKYAVENUE #EXCITINGTHINGSAREHAPPENING #TIMETOLIGHTUP

1 Comments