APLIKASI PICK A TRIP MEMUDAHKAN DAN MENJIMATKAN KOS PERCUTIAN ANDA!


20 tahun dahulu, aktiviti percutian ke luar negara hanya dilakukan oleh golongan berada sahaja. Ini kerana kos yang diperlukan untuk percutian ke luar negara sangat tinggi dan tidak mesra poket. Malah pada waktu itu, kebanyakan yang mampu bercuti ker luar negara hanya menggunakan pakej yang ditawarkan oleh syarikat pelancongan sahaja. Itu dahulu! Kini, boleh saya katakan semua orang mampu mengembara ke negara luar. Bahkan ramai anak muda yang sudah berani untuk keluar negeri tanpa memerlukan khidmat agensi pelancongan lagi. Harga tiket penerbangan yang semakin murah serta kemajuan teknologi menjadikan pengembaraan menjadi semakin mudah.

Berbicara soal teknologi, kecanggihan peranti pintar banyak membantu bagi merealisasikan penerokaan dunia. Malah saya sendiri menjadikan peranti pintar sebagai alat bantuan utama tatkala bercuti ke luar negara. Dari pembelian tiket pesawat, tempahan bilik hotel sehingga ke senarai things-to-do, semua dilakukan menerusi peranti pintar. Bak kata orang, semuanya hanya di hujung jari!

Kajian telah menunjukkan bahawa rakyat Malaysia menghabiskan masa dengan peranti pintar lebih 5 jam sehari dan berdasarkan kajian Global Travel Intentions yang telah dibuat oleh pihak VISA, sebanyak 72% rakyat Malaysia menggunakan peranti pintar untuk melakukan carian berkenaan informasi dalam merancang percutian.

Banyak aplikasi untuk peranti pintar khusus untuk tujuan kembara boleh didapati menerusi muat turun. Ada aplikasi untuk tempahan tiket, tempahan hotel, aplikasi navigasi dan macam-macam lagi bertujuan memudah dan melancarkan percutian anda. Namun agak sukar untuk mencari satu aplikasi yang menyediakan kesemua carian khusus untuk kembara.

Buat pemegang kad VISA, anda cukup bertuah! Ini kerana aplikasi Pick A Trip dicipta khusus buat anda yang ingin meneroka dunia luar dengan lebih mudah. Hanya dengan satu aplikasi, anda boleh membuat carian tiket pesawat, membuat tempahan hotel malah anda boleh merangka itinerary percutian dengan hanya menggunakan aplikasi Pick A Trip.


KELEBIHAN APLIKASI PICK A TRIP






Apa yang menariknya tentang aplikasi Pick A Trip ini? Anda boleh lakukan carian hotel dan tiket penerbangan dengan mudah dan jika anda temui harga yang anda suka, anda boleh terus membuat tempahan dan pembayaran. Jangan risau kerana data dan transaksi anda dijamin selamat!

Menerusi aplikasi Pick A Trip ini juga, anda boleh membuat perbandingan harga tiket pesawat daripada ratusan syarikat penerbangan dan juga tawaran terbaik bilik hotel dari serata dunia. Bukan itu sahaja! Anda juga boleh tapis carian anda bergantung kepada bajet anda untuk hotel dan tiket pesawat. Menariknya dengan aplikasi Pick A Trip ini adalah tiada bayaran tersembunyi kerana setiap transaksi yang anda lakukan akan dipaparkan pada aplikasi ini. Selesai membuat tempahan, anda boleh terus merangka itinerary anda dari hari pertama hingga hari terakhir liburan anda dengan menggunakan aplikasi ini. Senang bukan! Tidak perlu bergantung kepada banyak aplikasi kerana hanya dengan Pick A Trip bisa memudahkan urusan percutian anda.

APLIKASI INI DIMUAT TURUN OLEH PENGGUNA ANDROID DAN iOS

BOLEH SEMAK HARGA TIKET FLIGHT DESTINASI PILIHAN

PILIH TARIKH PILIHAN

BOLEH PILIH BILANGAN TIKET YANG INGIN DIBELI

SEMAK HARGA DAN INFO PENERBANGAN

ISIKAN BUTIRAN DIRI UNTUK MEMUDAHKAN TEMPAHAN

SEMAK SEBELUM MEMBUAT PEMBAYARAN

MASUKKAN KOD PROMO JIKA ADA SEBELUM BAYAR

SEMAK HARGA BILIK HOTEL DESTINASI PILIHAN

SENARAI BILIK HOTEL DESTINASI PILIHAN

BOLEH TAPIS IKUT KEPERLUAN DAN BAJET ANDA

SEMAK INFO DAN HARGA SEBELUM BAYAR

SELESAI BOOKING, BOLEH TERUS BUAT ITINERARY DISINI





Selain itu, anda tidak perlu khuatir tentang isu kebocoran data atau ralat apabila melakukan pembayaran kerana Pick A Trip menggunakan sistem sekuriti yang diyakini selamat. Nama pun VISA! Syarikat penyedia gerbang pembayaran terulung dunia yang sudah bertapak sejak 60 tahun yang lalu.

Pengguna kad debit atau kredit VISA yang menggunakan aplikasi Pick A Trip ini boleh berjimat menerusi pelbagai tawaran eksklusif dengan menggunakan kad VISA anda kerana aplikasi Pick A Trip ini dicipta istimewa untuk anda menikmati percutian sepenuhnya.

Saya sendiri telah mencuba membuat perbandingan harga sebuah hotel di Singapura menggunakan beberapa beberapa aplikasi bersama aplikasi Pick A Trip dan ternyata harga yang ditawarkan oleh aplikasi Pick A Trip lebih murah.

PEMEGANG KAD DEBIT/KREDIT VISA BOLEH ENJOY BANYAK TAWARAN MENARIK





Berita baik! Kepada 30 orang pembaca bertuah, saya akan memberikan kod baucar bernilai RM100 kepada anda untuk menggunakan aplikasi Pick A Trip ini (UNTUK TEMPOH TERHAD). Caranya cukup mudah! Muat turun aplikasi PERCUMA Pick A Trip di peranti pintar anda (klik pautan dibawah) dan gunakan kod REEFISM sebelum anda membuat pembayaran dengan kad debit/kredit VISA. Apa ditunggu lagi! Pick A Trip and go travel!

  
LAMAN WEB RASMI 

LAMAN FACEBOOK RASMI 

PAUTAN MUAT TURUN (ANDROID) 

PAUTAN MUAT TURUN (iOS) 


#REEFISM #REEFISMTERRITORY #PICKATRIP

2 Comments

  1. Saya sudah guna aplikasi Pick A Trip ini dan ternyata ia membantu saya mendapatkn best deal hotel destinasi percutian saya.

    ReplyDelete
  2. Travel app ini bagus sebab saya senang nak cari best harga untuk flight ticket dan juga hotel yang lebih murah. Done installed! Thanks.

    ReplyDelete