KEBAIKAN QASEH GOLD UNTUK KESIHATAN SEISI KELUARGA

KEBAIKAN QASEH GOLD UNTUK KESIHATAN SEISI KELUARGA


Kebaikan Qaseh Gold Untuk Kesihatan Seisi Keluarga | Kebahagian bermula dari kesihatan yang baik dan untuk mendapatkan kesihatan yang baik, ia harus bermula dari rumah. Sebagai suami dan isteri yang juga merupakan tunjang utama institusi keluarga, penjagaan kesihatan amat penting bagi memastikan rutin harian seisi rumah berjalan lancar. Kesibukan tugas dirumah dan karier kadangkala menjadikan kita leka dan alpa dalam kepentingan penjagaan kesihatan tubuh badan. Bila badan tidak sihat dan lesu, bagaimana mahu menguruskan rumah tangga dengan lancar? Maka disinilah pentingnya pengambilan produk makanan tambahan untuk memberi tenaga seperti produk Qaseh Gold. Apa yang menarik dengan rangkaian produk Qaseh Gold ini? Teruskan membaca artikel ini.


KEBAIKAN QASEH GOLD UNTUK KESIHATAN SEISI KELUARGA
PUAN HASNIZA HASSAN, PENGARAH EKSEKUTIF



Antara perkara yang menarik perhatian saya tentang produk Qaseh Gold ini adalah ia diformulasi daripada bahan semula jadi dan seperti kurma, madu, habbatus sauda, delima, gam Arab, Za’faran, buah tin, minyak zaitun dan banyak lagi. Mendengar kepada nama-nama bahan jelas kesemua bahan utama adalah makanan Sunnah yang telah terbukti berkhasiat sejak dulu lagi.


KEBAIKAN QASEH GOLD UNTUK KESIHATAN SEISI KELUARGA


Sebagai info, produk Qaseh Gold keluaran Qaseh Health Resources Sdn. Bhd. telah berada dipasaran sejak 2007 lagi dan objektif mereka adalah memasarkan produk makanan tambahan yang sihat dan berkualiti dengan hasrat membina komuniti yang lebih sihat. Syarikat yang bernaung dibawah Ana Edar Sdn Bhd ini juga menjadi peneraju produk solusi kesihatan yang patuh Syariah dan pada masa sama menawarkan peluang ekonomi kepada mana-mana individu yang berminat untuk menjana pendapatan sampingan. Produk dibawah Ana Edar Sdn. Bhd adalah dijamin halal dengan pengiktirafan sijil Halal oleh JAKIM dan pengiktirafan IMP yang membuktikan proses penghasilan produk Ana Edar adalah Halalan Toyyiba. Kesempatan berbual bicara bersama Puan Hasniza binti Hassan, Pengarah Eksekutif Ana Edar Sdn. Bhd. baru-baru ini membuka mata dan minda saya mengenai produk keluaran Qaseh Health Resources Sdn Bhd ini.




MANFAAT DAN KEBAIKAN PRODUK QASEH GOLD

KEBAIKAN QASEH GOLD UNTUK KESIHATAN SEISI KELUARGA


Seperti saya jelaskan tadi, rangkaian produk Qaseh Gold diperbuat daripada bahan semula jadi seperti kurma, madu, habbatus sauda, delima, gam arab, za'faran (safron), buah tin, minyak zaitun dan pelbagai lagi. Malah produk Qaseh Gold adalah 100% bebas daripada gula putih dan juga bahan pengawet. Amalan pengambilan yang disyorkan adalah 2 kali sehari.


Terdapat dua kategori produk Qaseh Gold iaitu untuk kegunaan dewasa dan juga kanak-kanak. Produk Qaseh Gold untuk dewasa terdiri daripada Qaseh Gold Adinda (untuk wanita), Qaseh Gold Kekanda (untuk lelaki) dan Qaseh Gold Premier (untuk wanita yang memerlukan lebih kalsium seperti wanita hamil dan juga warga emas).


Manakal bagi produk kanak-kanak pula, terdapat 4 jenis yang boleh dicuba iaitu Qaseh Gold Junior Asli (perisa kurma), Qaseh Gold Junior Oren, Qaseh Gold Junior Premium (perisa Blueberi) dan juga Brainee Bytes (tablet sihat).


Secara ringkas, antara manfaat dan kebaikan produk Qaseh Gold adalah:
  • Meningkatkan sistem imun badan.
  • Menambah baik sistem penghadaman dan perlawasan.
  • Membekalkan tenaga kepada tubuh dan minda untuk aktiviti seharian.
  • Membantu dalam penambahan tahap kecerdasan minda.
  • Membantu memperbaiki tahap kesihatan yang lebih optimum.




ANTARA PRODUK QASEH GOLD DI PASARAN

QASEH GOLD PREMIER

KEBAIKAN QASEH GOLD UNTUK KESIHATAN SEISI KELUARGA


Selain bahan utama berorientasikan makanan Sunnah, produk eksklusif Qaseh Gold Premier juga diperkaya dengan kalsium marin yang diambil daripada sumber tulang ikan hasil penyelidikan dari Universiti Malaysia Terengganu, gojiberi dan roselle sesuai untuk ibu hamil dan menyusu serta mereka yang berusia 40 tahun ke atas. Namun kaum adam juga boleh mengamalkan produk ini.

Kebaikan mengamalkan Qaseh Gold Premier adalah ia membantu mengawal tekanan darah, membekalkan kalsium tambahan yang tinggi untuk tulang dan menyokong sistem kelenjar susu menjadi aktif dan memperbaiki sistem perkumuhan dan pelawasan.




QASEH GOLD KEKANDA

KEBAIKAN QASEH GOLD UNTUK KESIHATAN SEISI KELUARGA


Produk khusus kaum lelaki ini diperkaya dengan bahan-bahan seperti Guarana, Ashwaganda dan Tribulus. Ia berfungsi memperbaiki kualiti libido dan kesuburan lelaki, membekalkan tenaga untuk keperluan seharian, membantu sistem darah dalam badan serta membantu mengurangkan stress.



QASEH GOLD ADINDA

KEBAIKAN QASEH GOLD UNTUK KESIHATAN SEISI KELUARGA


Produk khusus untuk wanita diperkaya dengan Pegaga, Manjakani, Passiflora membantu sistem pencernaan dan penghadaman, memperbaiki tahap keseimbangan hormon, menyokong meredakan tekanan dan emosi, membantu menstabilkan tekanan darah. Produk Qaseh Gold Adinda adalah produk paling laris dalam rangkaian produk Qaseh Gold.



QASEH GOLD JUNIOR ASLI (PERISA KURMA), QASEH GOLD JUNIOR PREMIUM (PERISA BLUEBERI) DAN QASEH GOLD JUNIOR (PERISA OREN)

KEBAIKAN QASEH GOLD UNTUK KESIHATAN SEISI KELUARGA


Produk khusus untuk kanak-kanak ini telah berada dalam pasaran sejak 2013 dan ia dihasilkan untuk membantu masalah sembelit, menyokong sistem imun badan dan menaikkan selera makan, meningkatkan kecerdasan minda dan membekalkan tenaga kepada sel otak. Ia diperkaya dengan bayam, madu dan gam Arab serta mempunyai 3 varasi pilihan perisa. Sebagai info tambahan, Qaseh Gold Junior Premium mempunyai kandungan tambahan Omega-3 dari ikan salmon dan blueberi dan isipadu lebih besar berbanding Qaseh Junior Asli.



PRODUK LAIN DIBAWAH QASEH HEALTH RESOURCES


BRAINEE BYTES

KEBAIKAN QASEH GOLD UNTUK KESIHATAN SEISI KELUARGA


Brainee Bytes adalah tablet kunyah yang dihasilkan untuk kanak-kanak tanpa perisa dan pemanis tiruan. Brainee Bytes dengan perasa strawberi asli diformulasi daripada campuran susu kambing, kismis, badam, lysine dan Omega-3 ini membantu kanak-kanak mendapat khasiat semula jadi untuk minda mereka.



QASEH KRISTAL MASAKAN

KEBAIKAN QASEH GOLD UNTUK KESIHATAN SEISI KELUARGA

Produk garam masakan ini mengandungi 84 mineral semula jadi dari Himalaya dan bebas bahan peluntur memberi masakan anda bukan sahaja lebih enak tetapi lebih sihat.




TONIK RAMBUT

KEBAIKAN QASEH GOLD UNTUK KESIHATAN SEISI KELUARGA


Produk Tonik Rambut adalah campuran minyak zaitun dan pati tumbuh-tumbuhan yang telah wujud dalam pasaran sejak 1983 dan ia membantu mengurangkan keguguran rambut, membantu menguatkan akar rambut dan membantu melebatkan rambut.




TEH HIJAU PLUS

KEBAIKAN QASEH GOLD UNTUK KESIHATAN SEISI KELUARGA


Teh Hijau Plus mengandungi campuran daun teh hijau dan daun Afrika dan produk ini dapat membantu meningkatkan metabolisme badan, meningkatkan kesihatan kardiovaskular dan membekalkan tenaga untuk badan.



QASEH AROMATHERAPY ROLL ON

KEBAIKAN QASEH GOLD UNTUK KESIHATAN SEISI KELUARGA


Produk Qaseh Aromatherapy Roll On dihasilkan daripada 7 jenis minyak herba semula jadi iaitu minyak pudina, minyak rose, minyak kunyit hitam, minyak halia, minyak habbatus sauda, minyak cajeput/kayu putih dan minyak cengkih. Ia boleh membantu melegakan lenguh dan sakit sendi dan membuang angin dalam badan. Tekstur cecair tidak melekit dan ia mempunyai haruman aroma terapi untuk melegakan minda. Cara guna Cuma golek golek lega!




QASEH KRISTAL SOLE

KEBAIKAN QASEH GOLD UNTUK KESIHATAN SEISI KELUARGA


Berfungsi sebagai mineral booster yang terdiri daripada 84 mineral semulajadi. Ianya boleh menstabilkan tekanan darah dan tahap gula dalam darah. Lebih menarik produk ini menjadi pelengkap diet seimbang harian.



KEBAIKAN QASEH GOLD UNTUK KESIHATAN SEISI KELUARGA


Jadi kepada anda yang berminat untuk mendapatkan rangkaian produk Qaseh Gold ini, hubungi 011-62090755 atau layari http://www.qaseh2u.com.my serta anda boleh berhubung terus dengan mana-mana ejen berdaftar di seluruh Malaysia.


IKUTI QASEH GOLD DI FACEBOOK | INSTAGRAM





#PRODUK #REVIEW #QASEHGOLD

2 Comments